Rpm databáze

honzarezna honzarezna na seznam.cz
Neděle Říjen 28 01:38:47 CEST 2007

Tak jaksi částečně. Smazal jsem databázové soubory z /var/lib/rpm ručně,
pak jsem spustil ten rebuild, ale v Control center se opět seznam
nainstalovaným balíčků neukázal. Ale pak jsem jednoduše kliknul na
možnost načíst znovu balíčky a už jsem je tam měl. A teď už se mi daří
instalovat i odinstalovávat, takže je to asi zachráněno. Trápí mě ještě
dva související problémy (vlastně tři):
1.Nabídka aktualizovat systém se mi vždycky ukončí ješte před načtením
všech balíčků k aktualizaci. Takže aktualizuju ve Správě softwaru tím,
že si zobrazím, co je k aktualizaci a pak to vyberu ručně.
2. VŽDY mi vypíše hlášku, že zdroj Main Official je vadný, přitom jsem
ho vteřinu předtím aktualizoval a vyzkoušel několik serverů českých i
zahraničních (ledaže by všechny zrcadlily stejnou chybu)
3. Chybí mi (není vůbec zobrazen) modul Statistika balíčků. Možná se mi
vůbec nenainstaloval, ale zatím se mi nepodařilo zjistit jmeno programu,
třeba půjde jednoduše doinstalovat.
Ale jinak jsem docela šťastný a kvůli aktualizaci 2008 si příliš vlasy
nervu...