strasi?

Úterý Říjen 30 11:03:58 CET 2007

On Mon, 29 Oct 2007, Petr Stehlik wrote:

> nene, v logu nebyl motd, ale v motd byl log!

Aha. Já jsem osel, přečetl jsem předložku na jiném místě.

Je zajímavé, že sice zapisoval do špatného souboru, ale činil tak celkem
civilizovaně a připisoval na konec. To vypadá, že chyba nastala při výběru
souboru, ale nižší vrstvy už asi fungovaly dobře.

Jsou /etc/motd a logovací soubor, kam to mělo být správně umístěno, na
stejném souborovém systému? Asi ano, co? Nemají podobná čísla inodů?
(Např. lišící se o jeden bit.) Nebo není ten správný logovací soubor přímo
"hardlink" na /etc/motd (pokud tam ještě zůstal)?

> jeste jsem ani nenastudoval, jak vlastne ty snapshoty funguji - kolik
> volneho mista potrebuji, aby nedoslo k nejakym problemum (u kterychsi
> verzi jader pri malo mista na disku LVM snapshot udela trosku paseku).

Snapshot dělá copy-on-write, tj. potřebuje právě tolik místa, kolik se
toho změní na mateřském LV (nebo na samotném snapshotu, když se do
něj zapisuje), zaokrouhleno na příslušnou granularitu, s jakou je to
sledováno. Na činnosti jako zálohování nebo fsck obvykle stačí něco jako
1/20 kapacity mateřského LV, ale samozřejmě záleží na intenzitě využití.

Pokud dojde ve snapshotu místo, pak by ho mělo jádro prohlásit za mrtvolu
a učinit dále nepoužitelným, ale rozbíjet by to nic nemělo. Samozřejmě je
možné, že v nějaké verzi jádra je to blbě, já jsem se s tím nepotkal.