Pristup na ssh klicema + nejaky "emergency access"

David Michal dmichal na altien.com
Pondělí Září 3 14:19:59 CEST 2007

> Ahoj vsichni,
Ahoj,

> mam povoleny pristup na SSH pouze pres klice. Tzn. jakykoliv jouda
> zkousivsi hesla se k zadani hesla ani nedostane. Ovsem muze se stat,
> ze budu v cizine a budu potrebovat nejaky "emergency access" a klic
> nebudu mit sebou. Mam nejake prestupne body pres jine servery, presto
> bych chtel problem vyresit nejak elegantne a tak se ptam co pouzivate
> vy, pripadne i nevyzkousene zajimave navrhy?
>
> Nouzove pristupy predpokladam z notebooku pres mobil, primo z pda
(mda)
> a cizokrajnych kavaren zcela neduveryhodnych.

Ja mam SSH klic vcetne putty na USB flash. SSH klic neni pro roota je
jen pro uzivatele s minimalnimi pravy, po nalogovani na server musim
zadat prikaz su a heslo roota.
Takze I kdyz prijdu o USB flash, stale je zde nutnost zadat heslo k SSH
klici a pote heslo roota na serveru. Problem by mohl nastat v pripade,
ze by v nejake kavarne bezel keylogger.
David