Linux nekomunikuje s divnou adresou?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Září 4 21:44:02 CEST 2007

	Zdravim,

narazil jsem na takovou zajimavou vlastnost: Linux zda se neumi
komunikovat s IP adresou, ktera ma prvni bajt nulovy:

# ifconfig eth1:1 0.5.5.5 netmask 255.255.255.0
# telnet 0.5.5.6
Trying 0.5.5.6...
telnet: connect to address 0.5.5.6: Invalid argument
# ping 0.5.5.6
connect: Invalid argument
# route -n
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
[ tady nikde neni 0.5.5.0/24 uvedeno ]
# route add -net 0.5.5.0/24 dev eth1:1
SIOCADDRT: Invalid argument

nicmene:
# ip route add 0.5.5.0/24 dev eth1:1
[ projde ]
# ip route ls
0.5.5.0/24 dev eth1  scope link
[...]

	Zkousel jsem krome 0.5.5.0/24 jeste asi tri dalsi prefixy s prvnim
bajtem nulovym, a chova se to stejne. Je to chyba nebo vlastnost?
A je-li to vlastnost, cim je oduvodnena?

	Pro pobaveni posilam jeste proc to potrebuju: mam nejake male
zarizeni, ktere se konfiguruje jen po siti. I nastavil jsem mu pres telnetove
rozhrani IP adresu. Pak jeste konfiguraci upravoval, a zarizeni uz nabizi
tu predchozi IP adresu i dalsi udaje predvyplnene, staci jen mackat enter
a zmenit jen to co se zmenit ma. Nicmene omylem jsem stiskl nejakou klavesu,
stejne jako <enter>, ale na dane misto (v mem pripade bajt IP adresy)
ulozi nulu. Takze mam zarizeni co se konfiguruje jen po siti, vim jakou
ma IP adresu, ale nemuzu se na ne po te siti dostat.

	Diky,

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
**         Those who fail to understand communication protocols,          **
**         are doomed to repeat them over port 80.    -- from /.          **