Linux nekomunikuje s divnou adresou?

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Září 4 22:20:06 CEST 2007

On Tue, 4 Sep 2007, Jan Kasprzak wrote:

> narazil jsem na takovou zajimavou vlastnost: Linux zda se neumi
> komunikovat s IP adresou, ktera ma prvni bajt nulovy:
> # ifconfig eth1:1 0.5.5.5 netmask 255.255.255.0

Ahoj,

ja bych to videl takhle -- jelikoz MSB v prvnim byte IP adresy je nula,
jedna se o Class A sit. Jelikoz se jedna o Class A sit, ktera ma prvni
byte 0, jedna se o sit s adresou 0.0.0.0. A to je specialni pripad -
neplatna adresa site.

Viz take net/ipv4/route.c:

static int ip_route_input_mc(struct sk_buff *skb, __be32 daddr, __be32
saddr,
                                u8 tos, struct net_device *dev, int our)
{
        if (ZERONET(saddr)) {
                if (!LOCAL_MCAST(daddr))
                        goto e_inval;