vmware, Thinkpad, OEM Windows

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pondělí Září 10 14:05:48 CEST 2007

Milos Prudek napsal(a):

> jenže z jakého média instalovat? Nechci kupovat nový originál Windows CD.
> Půjde to instalovat z média vytvořeného jako "rescue CD"?

Pravděpodobně to neprojde. Respektive se mi to kdysi nepovedlo na nějaké
T41.
Nainstaloval jsem to z normálního OEM CD XPček.
Ptal jsme se tenkrát u MS na hotline a nakonec statisticky nejčastější
odpověď z několika opakovaných volání  byla, že je legální to
nainstalovat z nějakého OEM CD XPček, co máte někde po ruce, pokud máte
systém legálně koupen (je uvedeno na faktuře, že je notebook včetně OS
a je na něm nalepen licenční štítek).

> Nejsem si jist zda Microsoft bude chtit pomoci. Nekde jsem slysel ze
> nejnovejsi licencni podminky primo ZAKAZUJI provoz Windows (nebo mozna prave
> jen OEM verze Windows) ve virtualnim prostredi...

To je v licenci pro Visty.
Přesněji je to tak, že je zakázáno mít nainstalované jako host Visty
a v nich jako guesta pustit další kopii Vist, pokud na ně nemáte další
licenci. Toto platí ale jen pro nižší řady Vist, dvě nejvyšší to mají
dovoleno, abych měl koupenu jednu licenci, ta běžela na počítači a v tom
samém počítači ještě běžela ta licence i pod virtuálem (max 4x?).

M.