ZACATECNIK: (:-P) vzorovy modul pro filesystem?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Září 13 11:38:48 CEST 2007

On Wed, Sep 12, 2007 at 05:41:00PM +0200, Jan Kara wrote:

>   Ano, ramfs je opravdu hodne jednoduchy. Pokud byste chtel neco
> slozitejsiho a planujete psat nejaky "klasicky filesystem na disku", tak
> doporucuji ext2. Ta resi vetsinu problemu, se kterymi se budete muset
> potykat...
>
> 								Honza

Planuji velmi primitivni filesystem, ale "klasicky na disku".
Melo by se jednat filesystem, ktery je "optimalizovany" pro
jednoducha "reseni" na 8bit jednocipu (+SD/MMC karta), kde by napr.
implementace FAT-ky zbytecne zabirala zdroje jednocipu.

Predpokladane vlastnosti:
 a) jednoducha struktura
 b) vsechny soubory jsou ulozeny sekvencne
 c) zapis/mazani je mozny pouze u posledniho souboru
 d) zadne adresare
 e) omezeny maximalni pocet souboru

Predpoklada se aplikace, kdy jednocip bude potrebovat cist z jednoho, nebo
nekolika malo souboru a zapisovat (v jeden cas) do jednoho "logu".

Modul do jadra proto, aby se s daty pod linuxem dalo dobre pracovat...

P.T.

Jabber: butrus na jabbim.cz