DNS a NTP telekom nejde :: dsl adsl t-com st

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Pondělí Září 17 14:16:36 CEST 2007

DNS a NTP telekom nejde :: dsl adsl t-com st

Zdravim.
Zistil som, ze v slovenskom T-come blokuju "cudzie" DNS. Inak povedane
requesty na ST_DNS prejdu, na cudzie ako by bol port #53 von
blokovany. Skonci to zvacsa time-outom, obcas inak, ale vzdy
neuspesne.
Avsak testoval som iba 3 pripojky, iba v KE, DSL aj ISP=ST; iba
charita/skola (infovek projekt?) a neviem, ci to nie su nejake
specialne pripojenia (rychlost odhadom (2500/192).
1A. vie mi to niekto potvrdit/vyvratit?
2A. preco by to ISP robil?
***

PROBLEM je vsak inde (v ntp, dns som zmienil len kvoli tomu, ze ak
blokuju DNS, tak je mozne, ze aj NTP). Teraz som si vsimol, ze casy su
uplne rozhodene, cize ntp nefunguje (viacej strojov s konfigurakmi,
kt. inde funguju), skusil som ntp restart, v zufalosti aj reboot, par
dni, znovu ... a nic. Rozdiely v ramci subnetu su do 30 minut! (viem o
moznosti aspon sync subnet a ten manualne nastavit raz za 4 mesiace,
ale :()

1B. vie mi to niekto potvrdit/vyvratit?
2B. preco by to ISP robil?

3. Ako dokazem (ala DNS: $host server DNS; $host ip ip) force sync ntp
vs. *konkretny* server?
4. Ako zistim, aky STRATUM je host?
5. Obcas vidim v logoch, ze sync vs STRATUM 1 - lenze, ak pouzivam
pool.org (round robin) tak "za to nemozem"?
6.Je to OK, ze v pool-i su aj S1 servery?
Nie je to nejake porusovanie (minimalne nepisanych) pravidiel?

***
OT(?):
PS: Chcel som to poslat do linux.sk konfery, ale ta je mrtva. (posl.
prispevok 14.8.7)
Vid:
http://lists.linux.sk/pipermail/linux/2007-September/thread.html

http://lists.linux.sk/pipermail/ubuntu-i18n/
http://lists.linux.sk/pipermail/ubuntu-users/
http://lists.linux.sk/pipermail/kubuntu-users/
http://lists.linux.sk/pipermail/kde-sk/
(vacsina je 403 alebo mrtva)

OT-BTW:
Uz davnejsie som rozmyslal nad tym, ze je zbytocne, aby existovali
linux-vseobecne SK aj CZ konfery. Myslim, ze su ini na to, aby
navrhli/rozhodli ich zlucenie (som iba obcasny prispievatel/citatel) -
ale to sa de facto aj stalo.
Pytat sa (a po neuspechu do tej druhej) alebo drzo pouzit
cross-posting, starat sa o web a mail rozhrania, hladat v dvoch
archivoch ...

Myslim, ze oba jazyky su si 1. tak blizke 2. donedavna spolocna
krajina 3. z hist. dovodov v mnohych veciach dodnes sa pouziva cestina
4. komercne - napr. nejaka beletria, ci manual sa komusi neoplati
kvoli par $$ vydat v SK, ale predava sa v cestine aj v SR (ktosi to
berie ako nevyhodu, snad az krivdu; ja som rad, ze mam sirsie jazykove
spektrum, min. pasivne a popritom nevidim problem si zachovat cistu
materinsku rec)
*
IMHO rovnako tak debian-like (Knoppix, Etch, (Ku|Edu|U)buntu) by mohli
mat spolocnu konferu/forum.

--
've a nice day!

JK