DNS a NTP telekom nejde :: dsl adsl t-com st

Karel Sandler sandler na ujf.cas.cz
Středa Září 19 13:48:25 CEST 2007

"Jan Kunder" <jan.kunder na gmail.com> wrote

> [...]
> blokuju DNS, tak je mozne, ze aj NTP). Teraz som si vsimol, ze casy su
> uplne rozhodene, cize ntp nefunguje (viacej strojov s konfigurakmi,
> kt. inde funguju), skusil som ntp restart, v zufalosti aj reboot, par
> dni, znovu ... a nic. Rozdiely v ramci subnetu su do 30 minut! (viem o
> moznosti aspon sync subnet a ten manualne nastavit raz za 4 mesiace,
> ale :()
>
> 1B. vie mi to niekto potvrdit/vyvratit?
> 2B. preco by to ISP robil?
> 3. Ako dokazem (ala DNS: $host server DNS; $host ip ip) force sync ntp
muzete pridat do ntp.conf radek:    server "kontretni IP"

> 4. Ako zistim, aky STRATUM je host?
jake stratum ma ntp server?    ntpdate -q IP

> 5. Obcas vidim v logoch, ze sync vs STRATUM 1 - lenze, ak pouzivam
> pool.org (round robin) tak "za to nemozem"?
nemuzete za to

> 6.Je to OK, ze v pool-i su aj S1 servery?
> Nie je to nejake porusovanie (minimalne nepisanych) pravidiel?
Je to OK. V pool.ntp.org je nyni ~1400 serveru (dobrovolne) a nektere, ne
mnoho, jsou S1.

Co mate za OS a co je v ntp.conf?

K. Sandler