Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Září 22 21:24:36 CEST 2007

Dne sobota 22 září 2007 12:45 Mašek Radek napsal(a):
> Vyčerpávající popis Vašich zkušeností s mdadm. Každopádně mám pocit, že
> si každý pod pojmem HW RAID představujeme něco úplně jiného.
>
> BTW jestli jste Vám stalo že Vám odešly 2 disky v RAID5, případně 3
> disky v RAID6 .. jste velký smolař nebo jste něco zanedbal ...

Neřekl bych, že si pod pojmem HW RAID představujeme něco jiného. Rozdíl je
asi jen v tom, že vy na něj sázíte, já nikoliv. Zdá se, že ten popis byl
tak dlouhý, že jste jej nečetl podrobně:

"Jak se totiž v následném 1/2 roku trvajícím řešení problému ze strany
dodavatele hardware ukázalo, všechny disky byly v pořádku. A dokonce jsme
se dopracovali do takového stavu, že jsme kolaps pole dokázali
demonstrovat prakticky na počkání. Největší úspěch bylo, když při jedné
takové demonstraci řadič vyřadil šest disků ze šesti."

Asi nemusím říkat, jakou "radost" jsem měl ze zjištění, že jsme o data
přišli ne kvůli chybě disků, ale jen kvůli tomu, že ten raidový řadič
je "úžasný", a že k němu nejsou dostupné dostatečně silné nástroje.
Oproti nástrojům toho hw raid řadiče je mdadm k nezaplacení.

Slávek