Dotaz na testovani v skriptu

Martin Hankovec martin.hankovec na ceskearchivy.cz
Neděle Září 23 10:24:00 CEST 2007

Preji pekny den,
potreboval bych v bash skriptu testovat, zda se lze pripojit k mysql a na zaklade toho provest pripadne nejakou akci (pokud se pripojit neda). K mysql se pripojuji:

#!/bin/bash
MYSQL_DB="/usr/bin/mysql --skip-column-names -h x.x.x.x ....."
query() {
result=`echo "$1" |$MYSQL_DB`
}
query " ...SQL dotaz... "

coz funguje. Potreboval bych ale nejak presmerovat stderr tak, abych mohl testovat, zda nedoslo k chybe pri pripojeni k mysql. Muzu ho sice presmerovat do souboru:
..
result=`echo "$1" |$MYSQL_DB 2>err.txt`
..
a ten pak testovat, ale to mi neprijde moc elegantni. Presmerovani stderr na stdout mi zde nechodi (result=`echo "$1" |$MYSQL_DB 2>&1`).

Neznate prosim nekdo zpusob, jak jednoduse zjistit, ze se neda k mysql pripojit (treba presmerovat stderr do promenne)?
Dekuji a preji pekny den
S pozdravem
Martin H.