Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Neděle Září 23 23:00:34 CEST 2007

Slávek Banko píše v So 22. 09. 2007 v 01:51 +0200:
> Poznámka: O těch cylindrech jsme si rozuměli. Rozdílnost v CHS fyzického a
> logického disku je pro data nepodstatná. CHS je v podstatně nedůležitý
> přežitek. Důležité je jen to, zda si ten hardwarový raid dává informaci
> o "poli" na konec disku, nebo na začátek. Pokud ji dává na konec, jste na
> tom řadiči naprosto nezávislý.

to samozrejme chapu. Ovsem ja pripojil disky s 3 oddily na radic a ony
se tvarily jako nerozdelene - s neplatnou PTBL... Proto jsem psal, ze z
moznosti:

A) HW RAID5 na radici
B) SW RAID na logickych discich radice
C) SW RAID na fyzickych discich radice (expose_physicals, nemoznost
bootovani)

jsem moznost B automaticky zavrhl, protoze mi prijde jako nejhorsi mozna
(zavislost na radici bez vyuziti jeho prednosti). A ted uz jen balancuju
mezi A a C a shanim neco jako smartmontools fungujici na tomto radici.

Povedlo se mi rozjet program (diky 32bit knihovnam v 64bit distru -
panacci totiz na CD dodali 32bit build i v 64bit adresari) pro
komunikaci s tim radicem z prikazove radky a je to teda dost soda:

# ./arcconf GETLOGS 1 DEAD
Controllers found: 1

<ControllerLog controllerID="0" type="5" time="1190579766">
</ControllerLog>

Zde mam asi vyhodnocovat to XML a cekat, kdy se v nem objevi neco (asi
bych si mel nekde sehnat DTD, abych vedel, co prijede :-)

# ./arcconf GETCONFIG 1 PD
Controllers found: 1

Physical Device information
   Channel #0:
      Transfer Speed                   : SATA 3.0 Gb/s
      Device #1
         Device is a Hard drive
         State                         : Ready
         Supported                     : Yes
         Transfer Speed                : SATA 3.0 Gb/s
         Reported Channel,Device       : 0,1
         Vendor                        : ST375064
         Model                         : 0N
         Firmware                      : 3.AE
         Serial number                 : 5QD0V4Y8
         Size                          : 715404 MB
         Write Cache                   : Enabled (write-back)
         FRU                           : None
         S.M.A.R.T.                    : No

Ovsem v BIOSu toho radice mam S.M.A.R.T. zapnuty, takze nechapu, proc je
to tu "No". A porad mi chybi nejake uzitecne informace (teplota,
umirajici sektory...) z toho S.M.A.R.T.u...

Zda se mi tedy, ze jedine, co muzu pro detekci mrtveho disku udelat, je
parsovat vystup z nasledujiciho prikazu necim jako "grep Defunct\ disk":

# ./arcconf GETCONFIG 1 AD
Controllers found: 1

Controller information
   Controller Status                   : Optimal
   Channel description                 : SATA
   Controller Model                    : Adaptec 2820SA
   Controller Serial Number            : A016E
   Physical Slot                       : Unknown
   Installed memory                    : 128 MB
   Copyback                            : Disabled
   Background consistency check        : Disabled
   Defunct disk drive count            : 0
   Logical devices/Failed/Degraded     : 0/0/0
   Controller Version Information
   BIOS                                : 5.2-0 (11564)
   Firmware                            : 5.2-0 (11564)
   Driver                              : 1.1-5 (2437)
   Boot Flash                          : 5.2-0 (11564)
   Controller Battery Information
   Status                              : Not Installed

Pokud ma nekdo lepsi napady jak s tim radicem rozumne vyjit - hlavne jak
detekovat stav disku (smartctl ekvivalent), tak prosim reknete.

Diky

Petr