Vhodny filesystem pro Maildir 1,971,478 maily

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Září 24 01:18:23 CEST 2007

Ahoj,

On Mon, Sep 24, 2007 at 12:56:09AM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Potíž je asi v tom, že každý chown() je jedna transakce, která se musí
> commitnout, než se začne dělat něco dalšího, takže nejspíš to skutečně
> ucpává diskový subsystém. Bohužel existující API nedovoluje počet
> transakcí a commitů nějak redukovat.

Diky za info. Me to zajimalo ze studijnich duvodu. Nastesti chown()
nad velkym mnozstvim souboru delat nepotrebuju.

> Ext3 asi úplně ne, protože příliš mnoho malých souborů mu moc nevyhovuje
> (jakkoli si myslím, že obecně je to solidní fs).

Asi u ext3 zustanu. Da se pomoci tune2fs optimalizovat pro male soubory
(nejak vyrazne ;-))? Treba "zpozdene write", mountovat s noatime...

> I když na maildiry se afaik moc nehodí žádný souborový systém (jakkoli to
> zní paradoxně (*)), protože operace jako vytváření souborů atd. mají nutně
> dost velkou režii, pokud mají být spolehlivé. Opět je to z velké části
> problém existujícího souborového API.

Nekdo pouziva ukladani e-mailu do sql. Do toho se mi prilis nechtelo.
Nevite co pouziva mail.seznam.cz?  :-)

> (*) A propos, znáte tu památnou větu, jak kdosi prý v počítačovém
> dávnověku konstatoval, že databáze se nehodí na hromadné zpracování dat?

Ne, ja znam tu o 640kB ;-)

-- Dalibor Straka