zrychleny a trhany zvuk v amaroku / xine

Ctirad Fertr c.fertr na volny.cz
Úterý Září 25 00:16:28 CEST 2007

Dne Monday 24 of September 2007 23:59:40 Tomas Vondra napsal(a):

Zdar,

> mam potize s prehravanim zvuku v amaroku a xine, a nemuzu prijit na to
> co s tim. Zvuk hraje odhadem 2x zrychlene (takove trochu "helium") a pak
> se na chvilku sekne a zase pokracuje dal.

to je typický příznak nekompatibilní vzorkovací frekvence. Dělá to na všechny
zvukové stopy (různé frekvence, mono/stereo)?

> Naopak mplayer funguje bez jakychkoliv problemu v podstate s kterymkoliv
> systemem (bud funguje spravne nebo vubec).

Používá stejný výstupní driver? Spusťte ho v konzoli a podívejte se,  co
používá za driver a jestli nepíše něco o resamplování.  Pokud mě paměť
neklame, tak amarok a xine používá ve výchozím nastavení zařízení "default",
kdežto mplayer používá přímo hw zařízení. To "default" zařízení to ale navíc
prožene přes dmix, který provádí resampling na společnou frekvenci
(definovaná v konfiguráku alsy). Pokud tato frekvence nesedí se skutečnou
frekvencí, na kterou je zinicializovaná zvukovka, bude se to projevovat tak,
jak píšete nahoře.

Ctirad