zrychleny a trhany zvuk v amaroku / xine

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Úterý Září 25 12:24:03 CEST 2007

Dne Tuesday 25 of September 2007 01:27:51 Tomas Vondra napsal(a):
> Popravě jsem to zatím zkoušel jenom s MP3 soubory, vesměs stereo
> kódovanými na 44.1kHz - například
>
>     http://www.radio1.cz/mp3/porady_2007/Palce_2007-09-20.MP3

Palce jsou zrovna mono. Už začínám tušit. HDAudio mi od jisté verze alsa hrálo
monofonní samply 2x tak rychle. Musel jsem kvůi tomu upravovat nějaké svoje
věci, aby i při přehrávání mono zvuků otevíraly zařízení jako stereo. Nemám
tušení jestli to už opravili, ale skoro se vsadím, že to bude tenhle problém.

Zkuste něco, co je prokazatelně stereo.

> Zvláštní je že pokud to překóduji do WAVu (PCM), tj.
>
>    mplayer -ao pcm:waveheader:file=test.wav Palce_2007-09-20.MP3
>
> tak potom už to v amaroku hraje správně. Přitom oba soubory jsou myslím
> samplovány na 44.1kHz.

Ale vsadím se, že ten wav je už stereo ;)

> Jinak máte pravdu - v amaroku se pro mono i stereo používá zařízení
> "default" ale v žádném konfiguráku alsy jsem definici frekvence nenašel.

/usr/share/alsa/alsa.conf , řádek:
defaults.pcm.dmix.rate 48000

Ctirad