OT: smtp.cz

Jan Volešák volesak na aristia.cz
Úterý Září 25 14:29:33 CEST 2007

Předem bych se chtěl představit. Jmenuji se Jan Volešák a starám se o smtp relay, která slouží našim zákazníkům (někteří z nich mají smtp hosting právě u smtp.cz), kteří nemají vlastní smtp server, k odesílání pošty. Na žádost autora, pana Horáka, zasílám jeho email i s mými odpověďmi do konference. Prosím věnujte tomu vteřinku a pokud budete moci, vyjádřete svůj názor.
-----------------
Níže tedy odpovídám na Vaše dotazy:

> Dobry den,
> se sekundarem smtp.cz se to ma tak, ze slouzi prevazne pro
> zakazniky,
> kteri maji sve vlastni postovni servery, ale nemaji svuj vlastni
> zalozni postovni server.
> Jeho dalsi funkcionalitou je prijimat emaily v pripade
> nefunkcnosti in.smtp.cz
-- OK, nebudu kritizovat tuto koncepci. Jen Vám napíši co již bylo v konferenci zmíněno. Jestliže máte v dns backup MX záznam, měl byste zprávy přebírat, tedy pokud server žije. Tak to prosím dělejte.

> Docela by mne zajimalo, co to proboha na in.smtp.cz posilate za
> zverstva, jelikoz je tam Postfix, ktery je nastaven tak, aby
> z jedine
> adresy obslouzil 200 nebo 300 paralelnich spojeni.
-- Předpokládám, že víte, jak smtp server funguje. Tento server má na starosti odeslat zprávy našich zákazníků. Také to dělá. Problém je ovšem v tom, že Vy na primárním MX máte nastaveny omezení. Což bych ještě dokázal pochopit. Ale pak se nesmíte divit, že to server vyřídí s backup MX serverem a tuto informaci si uchová pro další komunikaci. Tím omezením dojde k nakupení mailů ve frontě zpráv a po kontaktu s backup MX k jejímu vyprázdnění. Toto není nic abnormálního. Vše prozatím podle rfc. Tedy žádná "zvěrstva" jak jste to nazval.

> Za druhy je taky dulezity co si to tam ty lidi posilaji za emaily -
> jestli obcas sekretarka posle zabavny video vsem
> zamestnancum, tak se
> neni cemu divit a ne ze by to nebylo na dennim poradku tohle se deje
> porad.
-- Chcete mi snad naznačit, že mám našim zákazníkům kontrolovat poštu? To by ovšem zavánělo naváděním k trestnému činu. Vy poskytujete našemu zákazníkovi SMTP služby, tak to prosím dělejte, nebo alespoň zákazníkovi řekněte, že na to nemáte prostředky a vypovězte mu smlouvu/službu.

> Dalsi dulezitou veci taky je, jak je dany hromadny email posilan.
> Podle toho co pisete odhaduji, ze tech padesat emailu se dorucuje
> jeden po druhem samostatne namisto, aby bylo zapsano padesat
> emailovych adres v 'Cc' hlavicce. Zkuste rict, ze to tak neni a
> opravdu mne pobavite, protoze jinak by nemohlo byt odmitnuto jedno
> jedine TCP spojeni s 50 adresami v Cc.
-- Jak to zákazník odešle, tak to vyřídím. Nemohu mluvit zákazníkovi do jeho komunikačních záležitostí. Mimochodem, tak jak říkáte by to odešlo za předpokladu, že byste zákazníkovi povolili relay přes sebe. Pak by odešel jedem mail a server by to rozeslal do schránek.

> Ja netvrdim, ze to funguje dokonale, ale kdyz se kazdy jedinec
> rozhodne posilat hromadny emaily tak jako vy a to v tu
> nejvytizenejsi
> dobu, tak se neni cemu divit.
-- Toto byste měl říci Vašemu zákazníkovi, nikoliv mě. Prosím uvědomte si, že já jsem v tomto řetězci pouze zprostředkovatel.

> Budte tak hodny a napred se zamyslete nad tim co to vlastne delate,
> jak to delate a ceho chcete vlastne docilit a teprve potom hledejte
> chybu jinde.
-- Hledám hledám nenacházím. Pokusím se zamyslet. O totéž bych rád požádal i členy konference. Prosím vyjádřete se k tomu, velice Vám za to předem děkuji.

> S pozdravem,
>           Jan Horak.

S pozdravem
Jan Volešák