Zvlastni (jednoduchy) problem s ext3

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Září 26 05:58:46 CEST 2007

Ahoj!

On Wed, Sep 26, 2007 at 12:09:45AM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> To je dost brutální rozdíl.
>
> Poznáte, kde to visí? Na CPU? Na disku? Na nějakém zámku? Viz vmstat,
> iostat, top, ps l...

Hral jsem si s tim cely den a vmstat ukazoval io wait 50%, /bin/rm na
adresar trval 17 hodin, vmstat u disku ukazoval rychlost io 180kB/s
(jinak kdyz jsem stopnul "rm", io ukazovalo za bezneho provozu 2-5MB/s).

> No... občas se chybička vloudí. :)
> I když z různých verzí tune2fs se zdá, že tam máte dost rozdílné
> softwarové vybavení. Máte stejnou verzi jádra? Pokud ne, zkusil jste to?

Je to produkcni server, tak jsem s kernelem nechtel experimentovat.
Meril jsem co jsem mohl. Hypoteza Mikulase Patocky je, ze se na
amd64 jsou data 2x vetsi a proste se struktury nevejdou do pameti a
dir_index naopak jeste dalsi pamet sezere. Pravda, pameti tam je jen
1GB, ale na servirovani stranek (apache2+php) a maily staci a jeste drzi
dost v page-cache a buffer cache.

io se mi zda dost pomale i kdyz hdparm ukazuje neuveritelnych 50MB
a dd if=/dev/sda a of=/dev/null jeste lepsich 70MB. Jakmile prijde vetsi
hromada e-mailu, nekdo si je stahuje a navic se lovi data z www, iowait
je na 100% jako prd! To me dost desi.  Pro silne povahy:
http://eco.informica.cz/cgi-bin/collection.cgi/cpu

-- Dalibor Straka