Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Září 28 13:47:20 CEST 2007

Petr Stehlik píše v Čt 27. 09. 2007 v 10:50 +0200:

> jen dodatek: SW RAID5 pres fyzicke disky (expose_physicals) pripojene na
> ADAPTEC je v podstate stejne pomaly (zapis 88 MB/s, cteni 93 MB/s) jako
> pres ty logicke volumes.

Abych tak nejak uzavrel tohle vykonove porovnani zapisu/cteni velkych
souboru, tak HW RAID5 zapisuje asi 96 MB/s a cte temer 230 MB/s. Cili ve
cteni je konfigurace s HW RAID5 na radici vyrazne pomalejsi (-25%) nez
linuxovy SW RAID5 nad on-board nvidia radicem.

A SW RAID nad externim "chytrym" radicem bych uz nikomu nedoporucoval,
to je proste hlemyzd. Otazka je, jak by se to chovalo nad levnym
externim radicem, co nevnucuje HW RAID. Tam by to snad slapalo normalne
- skoda jen, ze jsme nenasli 8portovy (a proto jsme koupili tento
vymakany).

Z komunikace s vyrobcem plyne, ze pro monitoring disku si mam pustit
program v jave, ktery bezi jako daemon, zabira pres 60 MB RAM a neco
kazdou sekundu dela - pry mi posle e-mail, az bude zle. Normalni
S.M.A.R.T. data z disku jsou nedostupna, leda s pomoci nejakeho
specialniho kabelu a konektoru na radici.. Takze teplotu disku ani
jejich pre-failure stavy se nedozvim.

Petr