PPPoE over wifi (rp-pppoe 3.8)

Richard Svec richard.svec na ecce.sk
Čtvrtek Duben 3 18:30:07 CEST 2008

Hello,

Mam na stole taku jednoduchu testovaciu siet:

AP - wifi router na ktorom bezi pppoe-relay
pppoe-relay -C wlan0 -S eth0
skusal som aj:
pppoe-relay -B wlan0 -B eth0

CLIENT - Ktory sa pripoji na AP cez wifi a vysle PPPoE PADI ramec a
snazi sa najst nejaky pppoe-server.

Pomocou tcpdump som dosiel na to, ze PADI ramec dojde az na AP, a tam to
skonci.  Pppoe-relay by mal tento PADI broadcastovat na rozhrania kde by
mali byt koncentratory, ale nic take sa nedeje.

Do zdrojakov pppoe-relay som vlozil nejake testovacie vypisy a dostal
som sa k useku kodu (relay.c riadok 1051) kde je poznamka:

 "We do not re-use relay-id tags.  Drop the frame."

Tcpdump to potvrdzuje.  PADI ramec ma nastavene session relay ID.  S
toho co som si o PPPOE precital by "session relay ID" nemalo byt v PADI
nastavene.  To totiz vygeneruje az pppoe-server z MAC adresy pppoe
servera a pppoe klienta.  Pokusy ukazali, ze na tych istych zariadeniach
to cez ethernet funguje OK - klienta som k APcku pripojit kablom.

TCPDUMP vypisy:

Tak to vyzera ked je to OK (cez drat):
21:32:32.330000 00:21:4c:81:86:d1 > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype PPPoE D
(0x8863), length 60: PPPoE PADI [Service-Name] [EOL]

Tak to vyzera ked to ide (teda nejde) cez wifi:
21:35:04.880000 00:01:e1:be:ce:ad > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype PPPoE D
(0x8863), length 36: PPPoE PADI [Relay-Session-ID 0x81860001e1becead]

V jednom changelogu k firmware appro som nasiel toto:
* fixed session handling bug in pppoe client

Nikde som vsak nenasiel patch, alebo aspon zdrojaky. Mal niekto podobny
problem?  Any idea?  Bol by som celkom rad keby sa ukazalo ze chyba je u
mna aspon by som nemusel pisat patche :-)  Vdaka za rady, alebo aspon
nejake nakopnutie.

--

Richard Svec