jak zakazat pristup z IP rozsahu na Apache

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pátek Duben 4 02:04:45 CEST 2008

V oblasti Linuxu jsem na urovni dobre vycvicene opice, tak me hned nebijte
prosim ;-)
Mam server (RH7.3), na nem bezi nejake sluzby (smtpd, pop3d...) a ty se pokud
vim spousteji pres wrapper xinetd. Dokazu zakazat pristup z konkretniho
rozsahu IP napriklad na smtpd. Ovsem netusim, jestli i Apache pouziva xinetd a
zakaz pristupu na nej se da udelat stejnym zpusobem, tedy zapisem do
/etc/hosts.deny
Je to jeste staricky Apache 1.3.23.
Jde mi o to, ze jsem prehlednul blbe zabezpeceny PHP a nejaky brazilec si tu
par dnu spamoval pres muj server. PHP jsem zabezpecil zmenou konfiguracniho
souboru, ale stejne bych radeji zabranil pristupu na web server z konkretniho
IP rozsahu. Kdyz koukam do httpd.conf, tak mod_access se loaduje a funguje.
Ovsem nechce se mi ta pravidla psat pro vsechny virtual hosty. Jde to nejak
udelat pro cely server (vsechny virtualy) najednou?
P.S. Na manulay na Apache.org jsem pochopitelne koukal, ale nejsem z toho moc
chytry, tedy vlastne vubec.
--
Petr
Skype: callto://fidokomik