detekde MAC adresy

dusan na dwsoft.cz dusan na dwsoft.cz
Pondělí Duben 14 11:34:34 CEST 2008

On 14 Dub, 10:58, "Martin `MJ' Mares" <m... na ucw.cz> wrote:

> Takovy nastroj asi nesezenete, protoze na urovni Ethernetu neexistuje
> zadny protokol, ktery by Vam jen tak odpovedel. A IP stack zareaguje
> jen tehdy, kdyz dostane packet se svou vlastni IP adresou. Odpovidani
> na broadcast pingy uz dneska vetsinou byva defaultne vypnute.

> To nemuze fungovat -- zarizeni nebude vedet nic o tom, ze mu ma tato
> adresa patrit.
>
> Jak uz radili jini, podivejte se tcpdumpem, co zarizeni po zapnuti
> posle, skoro jiste tam bude i nejaky DHCP request.

No, presne takto to bylo popsano napr pri nastavovani 3Com switche.
Zadala se ip adresa pomoci ARPu a mohlo se se switchem komunikovat.

Jak se napr nastavuji print servery bez DHCP ? byva k tomu sw, ktery
zobrazi mac adresy a pokusi se na ne pripojit.

to DHCP zkusim. Za behu zadne DHCP_DISCOVER  pakety nebehaji, pri
startu je to komplikovane, protoze se jedna o SNMP kartu do UPS a pri
startu UPS zadne zarizeni neni aktivni.
Ke karte byl dodan komunikacni sw pro windows, ale ten je evidentne
nefunkcni. Tlacitko scan vubec nic nedela ani nenapise, ze zadne
zarizeni nemuze najit.

Dusan Jirasko