4GB RAM na RHEL5

Petr Šobáň soban na soban.cz
Úterý Duben 15 19:07:44 CEST 2008

Martin Edlman napsal(a):
> Zdravim,
>
> 	mame server se 4GB RAM a na nem RHEL5 i386. dmesg vypisuje
>
> Warning only 4GB will be used.
> Use a PAE enabled kernel.
> 3200MB HIGHMEM available.
> 896MB LOWMEM available.
> found SMP MP-table at 000fd190
> Using x86 segment limits to approximate NX protection
> On node 0 totalpages: 1048576
> ~  DMA zone: 4096 pages, LIFO batch:0
> ~  Normal zone: 225280 pages, LIFO batch:31
> ~  HighMem zone: 819200 pages, LIFO batch:31
>
> 	Coz je snad ok, vic nez 4GB nemame, takze je nam PAE snad netreba, ale
> [...]

prostě používáte jádro pro i386 a CPU 386 dokáže adresovat pouze 4GB
reálné a 64TB virtuální RAM.

Takže víc jak 4G RAM nelze použít a to že tam něco chybí je tím že tam
vlastně nic nechybí protože na MB a na kartách jsou další RAM, ROM,
FLASH a podobně které taky třeba adresovat, takže ve skutečnosti tam
máte více jak 4G ram no a samozřejmě že to co je za hranicí 4G už ten
CPU nespracuje.

Takže pak to vypadá že máte kus RAM potom je tam třeba BIOS, další RAM
GRAFIKY a dalších KARET no a dál zase RAM co je na MB no a když to vše
sečteš tak to dá více jak 4G, ale protože fyzicky CPU umí adresovat
pouze 4G tak to co je dále není vidět a bez toho PAE a pod... nelze
spřístupnit.

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |