DRDB a vice sekundarnich nodu

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Duben 16 17:59:08 CEST 2008

Zdenek Janis napsal(a):
> Tim si prave moc jisty nejsem. Ale pri googleni jsem nasel nekolik
> zminek, kde se hovorilo o "primary a multi-secondary" ve spojeni s drbd.
> Ale zase kdyz jsem prochazel nejake konfiguraky a www.drbd.org, tak tam
> byly vzdy priklady s dvemi nody (jeden primarni a druhy sekundarni)...

Obavám se, že to neumí. Pokud nebudete DRBD za sebe kaskádovat,
to v některých verzích fungovalo.

> Pokud by to neslo existuje nejake jine, zrejme komplikovanejsi, reseni?

Co klasika iSCSI?
Pokud máte v jednom okamžiku vždy jen jeden stroj, který má ty disky
k sobě připojené a používá je, tak je to asi bezproblémové řešení.

Na ty cílové stroje nainstalujte ietd, přes něj exportujte lokální disk
ven. Na aktivním masteru pomocí iscsid to naimportujete ze všech těch
uzlů jako normální /dev/sdX disky a nad nimi vytvoříte jeden SW RAID1
přes těch X disků.
Když bude třeba provést migraci, aby byl aktivní uzel jiný, tak dané
mdX zastavíte a necháte ručně sestavit na jiném uzlu.

Místo iSCSI jde použít i jiných mechanismů, třeba NBD nebo pokud
chcete maximální výkon a stačí limit na jednu LAN, tak třeba AoE.

M.