4GB RAM na RHEL5

Petr Šobáň soban na soban.cz
Středa Duben 16 19:34:26 CEST 2008

Dalibor Toman napsal(a):
> On Tuesday, April 15, 2008 7:07 PM ,
> Petr Šobáň <soban na soban.cz> wrote:
>

> jasne o prostoru potrebnem pro adresaci PCI, grafiky atd vime  - jen
> nam bylo trosku divne, ze misto obvyklych cca 0.5GB to takhle
> 'sezralo'  1.5GB.

Ono asi záleží na MB jak to adresuje a kolik se tedy stratí.

Podle mě něco bude problém MB a něco bude problém SW.

Jako první bych vyskoušel jiný kernel pro váš CPU co tam je, zda to
klesne na těch 0,5G

> Protoze se na tom serveru neplanovalo pouzivani vice RAM nez 4GB (ani
> jeji rozsirovani) neinstaloval se 64bit Linux. Ted vidim, ze to byla
> chyba :-).
> Predpokladam, ze BIOS tu 'prekrytou' RAMku premapuje nekam nad 4GB a
> PAE kernel se k ni dostane...
>
> Btw: jak nejmene bolestne provest prechod na 64bitu? Ma smysl uvazovat
> o necem jinem nez o nove instalaci? ('upgrade')

Vyskoušel bych normální upgrade, tak jako když se instaluje přes yum
nová verze.

Jinak já když jsem měnil 32b na 64b tak jsem provedl normální instalaci,
kdy jsem akorát nechal data na HDD a neformátoval HDD.

Ale to bylo u F8.

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |