problemy s bootem / sekne se to po grubu

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Duben 17 02:19:45 CEST 2008

Tomas Vondra wrote:
> Ahoj,
>
> zacal jsem mit podivne problemy s bootovanim na notebooku (Dell D810).
> Jako bootloader pouzivam grub, a obcas se to sekne pri jeho startu
> (takze nejde nic vybrat) a nekdy az po vyberu polozky (grub jeste
> vypise kterou polozku bootuje a pak vytuhne). V obou pripadech pomuze
> jenom tvrdy reset (5 vterin podrzet power) - na druhy nebo treti
> pokus se to vetsinou chyti.
>
> Prijde mi to jako nejaky hw problem (ze zacatku to nedelalo a nejsem
> si vedom ze bych menil nejakou konfiguraci) cemuz by nasvedcovalo i
> [...]
Napada me teplotni zavislost, ale nevim ceho. Zkuste spustit notebook a jeste
v BIOSu (pred bootem OS) stisknout Pause a nechte ho tak 1/2 hodiny zahrivat a
potom ho stiskem libovolne klavesy nechte nabootovat. Pokud nebude reagovat na
Pause, tak misto toho vlezte do Setupu BIOSu  a po te 1/2 hodine z BIOSu
odejdete bez ukladani zmen.
Pokud timto zpusobem nastartuje na prvni pokus, tak se vam tam uvnitr musi
nejdriv neco ohrat, jnak to nefunguje. Muze to byt pamet pokud je ve slotu
nebo zakladni deska. V krajnim pripade by to mohl byt zdroj, ale ten vyloucite
startem pouze z baterii.
--
Petr
Skype: callto://fidokomik