Monitoring site

Michal Krajcirovic - konference konference na kraja.net
Pátek Duben 18 12:33:07 CEST 2008

Petr Baláš wrote:

>Zdravim
>
>Chtel bych si nasadit do site (cca desitky pocitacu / krabicek) nejaky
>monitoring.
>Chtel bych od nej:
>1) graf dostupnosti IP adresy a u vybranych varovani pri nedostupnosti
>2) kontrola ze jsou dostupne nektere sluzby (mail, www, ...) a popr. varovani
>3) kontrola ze bezi nejake procesy (spamassassin) a popr. varovani (na linuxu)
>4) graf vyuziti disku a varovani pri prilisnem zaplneni (linux a Windows)
>5) graf vytizeni linky do Inetu (router je linux) - neni bezpodminecne nutne

> [...]
doporucil bych kombinaci statusmonu a muninu.

statusmon je celkem jednoducha phpckova hracka, monitoruje jednotlivy
sluzby a kdyz neco zdechne, tak muze notifikovat. navic archivuje
mereni. pouzivam na monitoring asi ctyriceti stroju, v prumeru ctyri
sluzby na kazdem. viz homepage projektu -
http://www.sillydns.com/index.php?title=StatusMon, example treba tady
http://www.sillydns.com/statusmon/ ci nekdo kdo si to naimplementoval do
jinyho dyzajnu tady http://my.jortex.com/status/

munin jsem si oblibil kvuli absolutne jednoduche instalaci, jde to
skutecne jednim apt-get. mam na jednotlivych strojich jen munin-node a
pak vytazene vse centralne na jeden stroj.
homepage projektu tady: http://munin.projects.linpro.no/