VirtualBox init script

Jaroslav Barton djaara na djaara.net
Čtvrtek Duben 24 20:10:32 CEST 2008

Ten virtualbox spouštím z toho init skriptu:

  VBoxManage startvm rhl -type vrdp

Ukončuji ho:
  VBoxManage controlvm rhl savestate

Takto spuštěný virtualbox (-type vrdp) pak reaguje na signál
sigint/sigterm tím, že se ukončí bez toho, že by ukončil virtuální stroj
co v něm běží (běží jako proces s názvem VboxVRDP). Když ho pustím bez
-type vrdp, tak tyto signály ignoruje (běží jako proces VirtualBox).

Dále k initu:

Po přechodu do runlevelu 0 init rozešle signál SIGTERM, většina aplikací
(až na virtualbox) ho zpracuje/ignoruje a pomocí svých init skriptů se
korektně ukončí, nakonec aplikacím, které se neukončily je rozeslán
znovu SIGTERM a po 5ti sekundách SIGKILL. Tím se ukončí všechny
aplikace.

Tohle je chování na debianu a pokud vím i ubuntu.