DHCP na linuxu a ip helper address

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Duben 30 20:09:37 CEST 2008

On Wed, 30 Apr 2008, Jan Volešák wrote:

> mam na linuxu dhcp (stary RH7.x) a v .conf definici pro 2 subnety z
> jednoho C rozsahu (/25 a /27). Cisco switch je rozdelen na VLANy a
> nastavena ip helper address na ip adresu linuxu. Podivne je, ze kdyz

Jestli je interface nakonfigurovan se dvemi ip rozsahy a na druhe strane
je switch rozdelen na VLANy tak mi tu neco nesedi - bud by mel byt i
interface v linuxu nakonfigurovan na VLANy nebo to s temi VLANy na switchi
nebude tak horke.

A s tim 'ip helper address' to je spis vec konfigurace routeru - kdo
vlastne routuje mezi temi VLANy - ten switch nebo ten linux ?