Linuxovy VoIP (ne)projde pres O2 router

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Srpen 13 01:54:32 CEST 2008

Problém je v tom, že RTP blbě funguje s NATem. V podstatě se jedná o to, že
při komunikaci jde v packetu IP vnitřní sítě a s tím se nevypořádá
protistrana a naopak. Já to doma řeším přes SIP proxy (siproxd), což ale
hloupá krabička nezvládne. Nebo je třeba vysvětlit SIP zařízení s jakýma IP
adresama má fungovat, což taky nemusí umět.
Ještě se tedy nabízí otázka, je problém už se sestavením hovoru nebo až
během hovoru? Pokud je problém se sestavením, tak to nezvládl SIP, ale ten
přes NAT projde bez problémů a pokud se hovor sestaví, ale sluchátko je
hluchý, tak to je problém s RTP a tady jsem právě narazil na problémy s
NATem.