Vyrovnani dyn. rozsahu hudby

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Středa Srpen 20 16:56:25 CEST 2008

Zdravim,

Jan Kasprzak napsal(a):
> jak byste vyrovnavali dynamicky rozsah hudebnich souboru? Jde o to, ze mamzvuky
  z ruznych zdroju, a kvuli loudness war[1] jsou ty starsi dalekovic
potichu. Plus bych potreboval i celkove snizit dynamicky rozsah-
potrebuju to pro poslouchani pisnicek v aute, kde proste budto tissi
pasazeneslysim, nebo naopak ty hlasite jsou prilis hlasite.
> 	Jakym zpusobem tuhle upravu (pro sadu *.ogg nebo *.wav souboru)provest co nejvic automaticky, samozrejme pod Linuxem? Diky,

jelikoz jsem kdysi resil podobny problem, tak mam tyto poznatky:

co se tyka .wav tak tu je k dispozici 'normalize'.
Ovsem necekejte zadne zazraky, zejmena pokud jde o mix od ruznych
interpretu a z ruznych dob. MP3 by melo umet normalize otagovat
na nastaveni gain, ovsem jeste jsem nepotkal prehravac, ktery by to umel
precist a zachovat se podle toho (mozna normalize plugin do xmms).
A dekodovat mp3->wav->normalize(wav)->mp3 je kapku "ujety" :-)

Co se tyka sw kompresoru dynamiky, nikdy jsem po zadnem nepatral,
ale vim, ze nektera autoradia to umi (umela) od prirody.

Roman DAVID