jednoduchy backup & archive pre uzivatela

Kilian Igor Igor.Kilian na spp.sk
Pondělí Srpen 25 12:33:19 CEST 2008

Prajem vsetkym prijemny den.

Chcel by som vyriesit jedoducho doma backup aj s archivaciou na externy
USBdisk.
Podla popisov co som nasiel, by mi pravdepodobne najviac vyhovovalo
nieco ako timemachine z jablcka (nikdy som to nevidel ako to funguje,
iba som to cital).
Jedna sa mi o to, aby backup a archivacia sa vykonavala na pozadi
automaticky a iba ked uzivatel chce starsiu verziu, tak si ju cez
graficke klikatko vyberie precita a potom zvoli ci prepise original,
alebo len z neho vyberie povedzme nejaky text. Techickou podmienkou je
to, aby taketo data zaplnali externy USB/eSATA disk a nie primarny. Tak
isto pri nepritomnosti tohto disku si odkladali docasne zmeny na lokal a
po spristupneni ich preniesli na ext.disk.
Existuje vobec nieco take? Ak sa nieco aspon k tomu blizi aj to napiste.
(moze to byt zlozite na nastavenie, ale nech to pre uzivatela vypada
uplne jednoducho)
Ako riesite tento problem Vy na domacom pocitaci?

Dovody:
V sucasnosti mam script ktorym robi zalohu a archiv cez tar, alebo iba
zalohu cez rsync. Bohuzial je to vzdy jednorazove a pocitac to zatazi na
dlhsiu dobu (je dost spomaleny aj pri znizeni priority). Tiez neviem ako
mam nastavit spustanie automaticky, kedze pocitac sa zapina a vypina
viackrat denne a niekedy sa zapne skutocne iba na kratku chvilu (takze
backup ci rsync urcite nestaci dobehnut).
Tiez je problem v tom, ze bez mojej asistencie vytiahnut nejaky subor z
taru manzelka nedokaze a nevie co s nim. Z casti rsync to sice ide, ale
tiez to nie je ono, lebo potom sa stane, ze omylom upravuje subor odtial
a nahra si ho inde ako povodne chcela a problem je na svete. V tomto
pripade tiez aktualnost cez rsync je vzdy inaksia, takze niekedy je to
kratkodoby archiv a niekedy iba backup.

Za vsetky odpovede Vam vopred dakujem.

Igor