upgrade serveru

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Středa Prosinec 3 13:22:02 CET 2008

Presne tohle jsem taky kdysi potreboval vyresit a vyřešil jsem to takto:
1. Nainstaloval jsem DNS server (bind) na LAN (např. na IP 192.168.1.1)
2. Vytvořil jsem záznamy pro moje domeny (jak píšete example1.cz,
example2.cz...)
3. Tento LAN DNS server jsem nastavil tak, aby byl napojen na normální
internetový DNS server (DNS server mého providera)
4. Můj desktop počítač  jsem nastavil aby používal DNS na IP 192.168.1.1

To způsobí, že:
- internetoví uživatelé nadále používají původní DNS server pro moje domény
- jen já používám LAN DNS server na adrese 192.168.1.1
- LAN DNS server se považuje za autoritativní pro domény example1.cz,
example2.cz... a proto dotazy na tyto domény zodpovídá sám a neobrací se na
skutečný autoritativní server pro dané domény.

Výhoda je že nemusíte měnit nastavení apache ani ničeho jiného, je to situace,
která je pro klientský browser, serverový software i apache nerozlišitelná od
skutečné provozní situace na internetu.

Omlouvám se pokud jsem napsal nějaké samozřejmosti které dávno znáte.

--
Milos Prudek