Zlobivy cas

Martin Tirsel martin.tirsel na blackpage.eu
Úterý Prosinec 9 00:22:19 CET 2008

> Co mate v "souborech"
> /sys/devices/system/clocksource/clocksource0/current_clocksource
> /sys/devices/system/clocksource/clocksource0/available_clocksource
> ?
>
> Pripadne muzete parametrem clocksource= jadru rict, aby pri startu
> vybralo jiny zdroj tiku.
>
> Musel jsem to resit u stroje virtualizovaneho pomoci KVM, ale mohlo by
> to pomoci i vam bez virtualizace.
>
> Hezky popis ruznych zdroju hodin je zde (je zajimavy, i kdyz
> virtualizaci nepouzivate):
>
> http://www.vmware.com/pdf/vmware_timekeeping.pdf

Takze ziadny z pokusov nebol uspesny, vyskusal som vsetky rezimy, ktore
su k dispozicii:

cat /sys/devices/system/clocksource/clocksource0/available_clocksource
tsc hpet acpi_pm jiffies

Casove oneskorenie je u vsetkych 4 hodnot zhruba rovnake (testoval som
vacsinou tak do pol hodiny, vzdy nastalo oneskorenie odpovedajuce ~10
sekund na jednu hodinu). Skusil som aj novsi bios, poprehadzovat nejake
parametry v biose, ale vobec s tym nic nepohlo :(

cat /etc/adjtime
-82.867854 1228760565 0.000000
1228760565
UTC

Aj toto som skusil odmazat a cez ntpdate zosynchronizovat, vobec nic
nemalo na toto vplyv.

mt