Automatická možnost omezení na ssh

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Únor 6 16:08:59 CET 2008

Libor Chocholaty napsal(a):
> On nekdo shapuje ruzne porty na ryzne rychlosti? Chapu, ze se da treba
> paketum mensim nez <250B vyssi priorita, nebo se priority ridi podle
> TOS, ale ze by nekdo opravdu omezoval rychlosti podle cisla portu? To mi
> prijde jako pekny hnus... My jsme taky maly ISP, ale neco takoveho by me
> ani ve snu nenapadlo.

Ano, dokonce bych řekl, že to je běžnější než zdrávo.
Otázka je, co rozumíme pod pojmem malej ISP a odhlédněme od mobilních
operátorů, kteří to dělají snad všichni a obvykle na jejich stránkách
i najdete jak.
Mé zkušenosti jsou s firmama mající mezi stovkou až cca 4.000 klientů.
Oni to dělají i někteří velcí, malí obvykle jedou podle čísla portů se
shapingem na normálním linuxu, ti movitější se snaží jet podle
rozpoznávání obsahu komunikace na aplikační vrstvě a omezování pomocí
krámů jako Allot NetEnforcer a podobných beden.

M.