10 Gb x 10 GHz

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Čtvrtek Únor 7 13:49:33 CET 2008

Dalibor Toman wrote:

> aha jenze to koncis nekde na 40mbps.

40 Mbit prece bohate staci :-) (my mame dokonce jenom 30)

>  Napr UNI radia se daji poridit za
> solidni cenu (a vypada to, ze jsou s nima mensi problemy nez s napr s
> drazsi Alcomou). Pri vyssich rychlostech to je pak 'veselejsi'

Jeste z jineho mailu:
> zalezi na tom kolik budou platit  :-)
>
> obycejny 155mbps radiovy spoj stoji v porizovacce 3/4milionu (+
> poplatky za licencovany kanal). A tech skoku bude zpravidla potreba
> vic k tomu bude treba nejaky ten router switch upska, zalozni centrala
> atd atd.

Jaka zalozni centrala? Za pet let fungovani jsme meli nejdelsi (jediny,
co by UPSka neustala) vypadek elektriny asi 8 hodin, kdyz se predelavala
pripojka do domu. Tak k cemu centralu? Prodavate pripojeni pro
domacnosti nebo pro JETE?

>  100 beznych uzivatelu da dohromady tak 30000/mesic . Za rok
> budete trasu upgradovat atd.
> V pristim zivote bych se chtel narodit nekde kde vyustuje optika od
> normalniho providera. Nejlepsi by to bylo nekde v Sitelu   :-)

Trochu mi to prijde, ze se pohybuju asi v jinem svete. Pro 80 uzivatelu
prece nepotrebuju 155 Mbit spoj. Pokud nekdo chce pripojeni bez agregace
nebo s nejakou smesnou agregaci, musi za to prislusne zacvakat, nebo se
ho zeptam, k cemu to potrebuje a vysvetlim mu, jak to chodi. Ze nase
moznosti jsou takove a makove a jestli chce 2Mbity bez agregace za 500
mesicne, tak at jde radsi jinam, protoze to je pod nakupkou na portu
providera v telehousu.

Kdyz clovek zna limity technologii a neslibuje lidem vzdusne zamky, tak
pro tech 80 lidi v pohode vystaci s nakoupenyma garantovanyma 10 Mbitama
a zbytek kapacity muze venovat treba freenetu.

Libor