diskove pole pro webhosting

Martin Duda duda na lib.cas.cz
Pátek Únor 8 15:03:00 CET 2008

Zdravim,

Michal Krajčírovič napsal(a):
> Ahojte,
> pripravujeme nove diskove pole pro webhosting, cca 3000 domen.
> Cele bude stavene na SAS 15k RPM diskach, cca 2TB, raid5 nebo raid6.
> Otazkou zustava jaky FS pouzit.
>
> Ext3 mi prijde jako degradace vykonu toho pole celeho, jinak asi
> nejbezpecnejsi varianta.
> ReiserFS je podle meho stara zalezitost a asi uz se moc vyvijet dale nebude.
> XFS podle nekterych trpi ztratovosti dat, podle nekterych nikoli, takze by
> me zajimaly objektivni nazory ze sveta serveru
> JFS spousta lidi oznacuje za pomale.

zadne objektivni mereni nemam, vse jsou jen empiricke poznatky a
zkusenosti s provozem XFS na vsech serverech, ktere mam pod palcem a muj
zaver je, ze si nemohu zatim stezovat - zadne ztraty i slaby vykon
nepozoruji. Konfiguraci na serverech mam vetsinou tak, ze svazky "root
(/)" "/var" "/boot" provozuji na ext3 resp. ext2 a specialni svazek
"/data" na XFS. Pod tim mam jeste LVM a vetsinou hw RAID5, v nekolika
pripadech soft RAID5/1. Parkrat se mi na jednom serveru, kde mam soft.
RAID5 rozpadlo natvrdo pole z duvodu vadnych bloku na jednom disku a XFS
to ustalo bez problemu. XFS pouzivam jednak na postovnim serveru spolu s
cyrusem - takze velke mnozstvi souboru v adresarich, pak na webserveru a
na serveru se sambou, dale na serveru, ktery slouzi jako uloziste
velkeho mnozstvi digitalizovanych knih a casopisu - tedy opet spousta
souboru ruzne velikosti....a zatim zadny problem...tuky tuk na drevo ;)

Takze subjektivne mohu XFS doporucit...

> Cele pole chceme stavet na debianu, zvazovali jsme i variantu solaris -
> ZFS/UFS - muze nekdo posoudit, co je lepsi/horsi - nektera z linuxovych
> variant nebo solaris + ZFS ci UFS?
>
> Pole bude sice samozrejme na zalohovanem napajeni atd., ale i tak muze dojit
> k vytuhnuti, nutnosti fyzickeho restartu, vypadku proudu atd. a samozrejme
> je naprosto prioritni, aby se neposkodila zadna data a nemuselo se treba
> restaurovat cele pole nekolik hodin.

Zaloham se stejne nevyhnete...doporucuji pouzivat hotspare v polich a i
tak se vam muze stat, ze nez se staci rebuildnout hotspare, vytuhne v
poli jeste dalsi disk a pak vas obnova ze zalohy nemine...sam jsem zazil...

> Diky za tipy a preji pekny prichazejici vikend[image: Veselý obličej
> Emotikona]
>
> KR na JA

Taktez preji hezky vikend ;)

Duda