diskove pole pro webhosting

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Únor 11 14:49:42 CET 2008

Pavel Kankovsky wrote:
: On Mon, 11 Feb 2008, Jan Kasprzak wrote:
:
: >	Na web server to asi nevyuzijete, ale XFS a JFS maji DMAPI
: > (moznost vkladat nebo rusit data "uprostred" souboru s tim, ze zbytek
: > dat se "odsune" na vyssi offsety nebo naopak "prisune" na nizsi).
:
: Opravdu tohle DMAPI umí? Podle mne umí (co se týče přímé manipulace
: s obsahem souboru), je udělat uprostřed díru.

	Hmm, divne. Mel jsem za to ze aspon na IRIXu tohle nejak
slo. Je ale pravda, ze sam jsem s tim nikdy nepracoval.

: >	vmsplice(2) se mi postaralo o pekny zaver vikendu,
: > jen co je pravda :-/
:
: Nulla dies sine syscallo novo. Dost by mne zajímalo, kolik lidí kromě
: vývojářů (a těch, co pak exploitovali díru tam vyrobenou) ten syscall
: vůbec někdy použilo. :P

	Ja tedy ne, nicmene zrovna pisu neco kde se zpracovava
vetsi mnozstvi dat a o nejakem splice (nebo aspon sendfile) jsem
pro urcitou cast projektu uvazoval (protoze nepotrebuju to mit portabilni).
Prislo mi lepsi ta data jednim (nebo nekolika malo splice()
dostat na disk, a pak je podle potreby mmap()ovat). Ale jak rikam,
implementovane to jeste nemam.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |