VT6421 SATA radic - errory, strasne pomale vse

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Únor 25 18:25:49 CET 2008

On Mon, Feb 25, 2008 at 04:19:29PM +0100, Petr Stehlik wrote:
> Zdar,
>
> do KT400 stroje se dvema PATA disky na onboard radici jsem pridal Delock
> PCI 2xSATA+1xPATA radic a na to zapojil dalsi 2 400 GB SATA-I disky. Nad
> temi SATA jsem spustil SW RAID 1 a zacal se moc divit:

[...]
> tohle roluje v syslogu prakticky neustale, protoze ten chudak se snazi
> resyncnout ten RAID, a to rychlosti asi 30-140 kB/s, takze odhadovany
> cas je jeste asi 1000 hodin.

Presne tohle se mi delo, kdyz jsem mel neco s kabelem. Pomohlo pouhe
zarumplovani s konektorama. Pri hledani jsem narazil na stejne hlasky
v logu s timto resenim:

	I've solved the problem editing /etc/initramfs-tools/modules, and
	adding this lines:

	piix
	ide_generic
	ide_cd
	ide_disk

	# blacklist bad driver
	blacklist ata_piix

	# prevent unnecessary modules from being loaded (you don't need to do
	# this)
	blacklist ata_generic
	blacklist libata
	blacklist scsi_mod

> Zkousel jsem debiani stable kernel 2.6.18 a pak vzal z backports 2.6.22,

Zkuste take nejnovejsi kernel z unstable linux-image-2.6.24-1.
PS: Horsi uz to byt nemuze.

-- Dalibor Straka