traffic shaping na vice rozhranich, pripadne s pomoci vlan

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Únor 29 11:18:36 CET 2008

Zdravim pri patku,

procetl jsem kde co o tc&spol., LARTC jsem proletel a tak, ale nikde
jsem nevidel, jak to udelat, kdyz mam router s treba 10 Mbps eth0 do
internetu a eth1 + eth2 k dvema ruznym LAN, pricemz chci mezi nimi
sdilet volnou kapacitu toho inet spoje (priklad: eth1 ma minimalne 2
Mbps, ale muze mit vic, kdyz je volno, eth2 ma minimalne 8 Mbps, ale
muze mit vic).

Trochu to zavani IMQ, ale obvykle se to resi na opacne strane, no
principielne je to mozna jedno.

Nicmene, prichazi klicova otazka: pokud eth1 a eth2 jsou ve skutecnosti
vlan1 a vlan2 nad jedinym eth1 rozhranim, mohl bych ten shaper nastavit
nad eth1? Tam by to sdileni volne kapacity pomoci HTB nedelalo zadny
problem... Nenasel jsem zadnou urcitou odpoved, tak se ptam tu..

Diky

Petr