Je mozne zmeni prirazeni IRQ?

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Leden 10 10:21:14 CET 2008

Zdravim vsechny,

zakoupil jsem si zakladni desku s chipsetem AMD690G, jenze
vzhledem k supportu ATI karet jsem si do ni dal nVidia kartu.
Problem vsak je, ze nVidia VGA karta dostane stejne IRQ jako
dalsi dve zarizeni (obe jsou to ohci_hcd, USB 1.1 kontrollery) a
me se nedari za zadnou cenu presvedcit desku pomoci BIOS-u, ze ma
zmenit prirazeni IRQ tak, aby mela graficka karta IRQ svoje,
vzdycky to IRQ s nekym sdili. Jenze me pak nabihaji XWindow pouze
s driverem nv a ne nvidia, pokud chci zapnout nvidia, dostanu do
dmesg hlasku:

NVRM: RmInitAdapter failed! (0x23:0xffffffff:678)
NVRM: rm_init_adapter(0) failed

a ve /var/log/Xorg.0.log je toto:

(II) Setting vga for screen 0.
(**) NVIDIA(0): Depth 24, (--) framebuffer bpp 32
(==) NVIDIA(0): RGB weight 888
(==) NVIDIA(0): Default visual is TrueColor
(==) NVIDIA(0): Using gamma correction (1.0, 1.0, 1.0)
(**) NVIDIA(0): Enabling RENDER acceleration
(II) NVIDIA(0): Support for GLX with the Damage and Composite X
extensions is
(II) NVIDIA(0):     enabled.
(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA graphics device
PCI:1:0:0.
(EE) NVIDIA(0):     Please see the COMMON PROBLEMS section in the
README for
(EE) NVIDIA(0):     additional information.
(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA graphics device!
(EE) NVIDIA(0):  *** Aborting ***
(II) UnloadModule: "nvidia"
(II) UnloadModule: "fb"
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.

Fatal server error:
no screens found

Do Common problems jsem se dival, je tam receno, ze je problem ve
sdileni IRQ mezi ostatnimi zarizenimi. Zkousel jsem nastavovat i
ruzne parametry kernelu: pci=noacpi, pci=routeirq apod., ale
problem to neresi, grafika dostava porad stejny IRQ jako USB
controller.

Dival jse se i na setpci, kde jsem se pokusil zmeni
INTERRUPT_LINE, ale ani tim se nezmenilo nastaveni IRQ.

Nevedel by nekdo, prosim, jak na to?

Zdravi
Honza Marek