dotaz na MX zaznam

Petr Šobáň soban na soban.cz
Pondělí Leden 14 11:18:01 CET 2008

David Kopecek napsal(a):
> Zdravim
>
> chci se zeptat pokud domena je nakonfigurovana takto:

> [ns.forpsi.net]
>  nzservis.cz.                   SOA    ns.forpsi.net admin.forpsi.com. (2007120601 3600 1800 2592000 3600)
>  nzservis.cz.                   NS     ns.forpsi.net
>  nzservis.cz.                   NS     ns.forpsi.us
>  nzservis.cz.                   NS     ns.forpsi.cz
>  nzservis.cz.                   NS     ns.forpsi.cn
>  nzservis.cz.                   A      81.2.227.25
>  mail2                          A      212.27.219.9
> [...]

To že nemá nějakej server (SMTP) MX záznam nevadí, ovšem odesílající
server musí vědět že pro tu určitou doménu to má předat tomu vašemu což
se dozví pouze dotazem DNS kde MX nemáte a nebo ze svého vlastního
konfiguráku.

Takže pokud potřebujete aby chodila pošta odkudkoliv potřebujete MX
záznam pokud potřebujete aby pošta chodila pouze z pár SMTP serverů tak
můžete to zadat přímo do konfiguráků těch SMTP.

Prostě je to stejné jako s překladem jmen pokud nebudete mít v DNS
záznam tak se nikdo nedoví že IP xxx.yyy.zzz.aaa je moje doména.cz, ale
pokud si dodá ten PC do souboru host záznam tak DNS nebude potřebovat.

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |