zpristupnit disky z hardware raidu bez hardware raidu

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Středa Leden 23 15:21:46 CET 2008

On Wed, Jan 23, 2008 at 11:50:50AM +0100, Martin `MJ' Mares wrote:
> Zdravim!

> Urcite to mozne je (uz jsem takhle par HW RAIDu opravoval), ale neni moc
> pravdepodobne, ze by to slo snadno.
>
> Co to bylo za RAID? Mirror nebo neco paritniho?

raid0 nad raid1 ze 4 disku. podarilo se nam udelat ze 4 disku obrazy pomoci
dd, jenze pak nektere ty disky odesly a radic od adaptecu s tim ma problemy. je to
2120S radic. potrebujeme akorat dostat ta data, tak jsem doufal, ze by slo softwarove,
protoze nalit zpet ty obrazy trva asi 2 hodiny jeden disk.

ovsem podarilo se nam to pole v noci sestavit nad tim radicem, takze ty obrazy
jsou celkem v poradku. bohuzel pak odesly disky a od te doby to ten radic
nedava.

zkousel jsem dat ty disky na loop device a pak pomoci dmraid, ale ten nic
nenasel, predpokladam, ze od adaptecu podporuje jen nejaky jejich orezany
softwarovy raid. google mlci a adaptec zrovna moc dokumentace/podpory
neposkytuje.

kdybyste me nakopnul nejaky spravnym smerem. predpokladam ze device mapper je
odpoved, jenze nevim, jestli nekdo byl schopen vytvorit nejake mapovani pro
disky z adaptecu. na druhou stranu, jsou to tak rozsirene karty, ze bych skoro
rekl ze s danym problemem nejsme sami.

diky
mk