samba, excel a zamykanie ...

Kozo kozo na pobox.sk
Středa Leden 23 15:28:08 CET 2008

Zdravim ..

(zda sa, ze mi minuly mail niekde ostat stat, takze idem znovu a
podrobnejsie)

pouzivam sambu na zdielanie veci pre windows pouzivatelov

system je RHEL 5, samotna samba je 3.0.25b (1.el5_1.4). Overovanie
pouzivatelov sa deje voci externemu AD a pouzite su aj ACL z windows.

Vacsinu casu sa to sprava ako ma, ale uzivatelia pracuju s datami,
akurat spolupraca s MS office (konkretne excel) tak sa zacinaju diat veci.

Hlavne je to, ze mi to zmeni prava na subore na ReadOnly a zatial ziadne
nastavenie nepomohlo. Pozeral som google a nasiel som, ze by mohlo
pomoct (okrem upgrade na 3.0.25, ktory u mna nepomohol)

    strict locking = yes
    oplocks = no
    level2 oplocks = no
    create mask = 661
    map hidden = yes

(map hidden tam je z inych dovodov)

bohuzial aj v tomto nastaveni to obcas sposobi, ze sa prava suboru
zmenia na -r--rwx---+ co je dost na prd, lebo potom ani samotny vlastnik
do toho suboru uz nezapise. Extended ACL z windows sice tvrdia, ze zapis
by mal ist, ale realita unix permissions hovori inak a ani to realne z
windows stanic naozaj nedovoli zapisat do daneho suboru)

Druha vec je co vadi, ze prave excel pri zapise suboru urobi novu kopiu
a zmeni teda vlastnika (unixoveho, ale vidia to aj useri vo windows .. a
aj ked zachova skupinove a ostatne ACL, tak zmena vlastnika je tiez
neziaduci jav .. ale toto vadi najmenej .. pokial vedia zapisat, toto by
ozeleli ..

Bezite to niekto a stretli ste sa s tymto problemom a vyriesili ste ho ?

--

		                                   K O Z O