gnome az po loginu do systemu

Petr Svoboda radio2 na centrum.cz
Středa Leden 23 23:05:04 CET 2008

Zdravim
Tak nejdříve popíšu svůj docela banální problém, ale rád bych ho vyřešil.
Na mém PC jsou dva uživatelé v systému. Petr (já) a Marek. Já potřeboval,
aby se mi nespouštělo gnome po startu. Tak jsem ze všech runlevelů vyřadil
gdm. A v případě potřeby si ho opětovně spustím příkazem sudo gdm start.
No jo, ale Marek chce grafické prostředí ihned po loginu. Tak jsem do jeho
scriptu .bash_profile  přidal gdm start. Jenže, gdm start může spustit
root. Tak jsem zkusil (asi trošku prasácky) změnit chownem práva vlastníka
na roota nepomohlo. Pak mi Google poradil, ať použiji visudo, a povolim
tam pro marka používat gdm, jenže za boha živýho mi to nechtělo uznat
syntaxi. Je nějaká jiná možnost a nebo jaká je přesná syntaxe zápisu do
sudoers?
  Děkuji za odpověď.

btw. S Linuxem (Ubuntu 7.10) si už hraju měsíc (po přechodu z WinXP),
takže s ním dlohé zkušenosti nemám, takže vypadam asi trošku jako lama,
ale tak proč ne. Jinak musim říct, že mě Linux baví, je takovej
průhlednější a nastavitelnější. Než nějaká wokna, registry, každý program
si mohl dělat co chtěl bez mého vědomí a z toho viry, spyware atd...

--
  Petr Svoboda
  jabber: Peter33 na jabber.org