gnome az po loginu do systemu

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Středa Leden 23 23:46:54 CET 2008

Petr Svoboda napsal(a):
> Zdravim
> Tak nejdříve popíšu svůj docela banální problém, ale rád bych ho vyřešil.
> Na mém PC jsou dva uživatelé v systému. Petr (já) a Marek. Já potřeboval,
> aby se mi nespouštělo gnome po startu. Tak jsem ze všech runlevelů vyřadil
> gdm. A v případě potřeby si ho opětovně spustím příkazem sudo gdm start.
> No jo, ale Marek chce grafické prostředí ihned po loginu. Tak jsem do jeho
> scriptu .bash_profile  přidal gdm start. Jenže, gdm start může spustit
> root. Tak jsem zkusil (asi trošku prasácky) změnit chownem práva vlastníka
> [...]

Neni treba spoustet gdm. gdm NENI gnome, gdm je pouze display manager -
slouzi pouze k prihlaseni a ke spusteni daneho grafickeho prostredi.
Kazdy display manager je schopen spustit kazde graficke prostredi
(window/desktop manager/environment) - gdm vam spust klidne KDE,
Enlightenment, XFCE....

Zpet k odpovedi - jak to tak chapu, prihlasite se v textu a potom treba
zatouzite po grafice. Potom ovsem neni potreba startovat gdm a otravovat
se se sudo a podobnymi. Staci spustit prikaz startx, ktery vam X
nastartuje. Nebude se pak mimochodem vubec potreba znovu prihlasovat.

Poznamka pod carou - proc nechcete grafiku? Ja jsem sice odchovany
prikazovou radkou a vetsinu prace delam v konzoli, ale nevidim duvodu se
zbavit X....

Petr
--
Petr Klíma