DHCP proxy a LTSP ...

Kozo kozo na pobox.sk
Čtvrtek Leden 24 13:15:33 CET 2008

pekny den ...

mam (zase raz) zaujimavy problem a neviem ako dalej ...

nakonfiguroval som LTSP server, ktory na obycajnej sieti A a jednom
hlupom switchi chodil ako mal.

Po presune do siete B, ktora je ovela rozsiahlejsia a topologicky
komplikovanejsia sa deje toto:

- v danej sieti sa (z historickych dovodov) na tych istych kabloch
prehanaju rozne C-like siete (192.168.1.x - 192.168.10.x)
- nie je tam ziadne routovanie, ale iba switche (CISCO, noname, ako prislo)
- zda sa, ze na sieti existuje uz iba jediny DHCP server a to je prave LTSP

Po zacati bootovania system dostane pre sietovu kartu spravnu IP adresu
zo spravneho rozsahu, ale potom sa na dlhsie odmlci (toci sa mi palicka)
a nasledne sa na obrazovke zjavi hlaska: "DHCPproxy server did not
respond" a zabava skoncila ..

pokial som vybral opat stroje z divokej kabelaze a dal medzi ne len
jeden obycajny switch, tak zase boot LTSP prebehne v pohode

Co sa tyka toho, ze niekto iny chce pridelit cez DHCP adresu, tak odozva
trva cca 10 sekund a nie ako predtym cca 3 (ked tam bol iny DHCP server)

Mam podozrenie, ze sa tam nejaky HW snazi robit DHCP relay a v momente
ako je pridelena IP adresa, tak zrazu stroje zistia, ze uz nie su na
rovnakom IP rozsahu a zabava skoncila, ale netusim kto a preco by take
nieco robil.

Zatial vsetko co som nasiel na webe bolo o tom, ze DHCP server vobec
neexistuje, ale nei to, ze prideli adresu a zastane to niekde potom :-{((

Stretli ste sa niekto s podobnym stavom ?

Dakujem aj za nakopnutia spravnym smerom ...

--

		                                   K O Z O