Jak zakazat dhcp

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Leden 30 10:21:03 CET 2008

Dobry den

potrebuji udelat takovou specifickou vec. Mam na serveru cobbler
(nastroj na instalaci linuxu ze serveru), ktery pro svou cinnost
potrebuje dhcpd a tftp. Protoze je stroj v siti a nekolik neplanovanych
automatickych reinstalaci windows pocitacu na linux pri jejich rebootu
jiz probehlo :-), potrebuji nalezt zpusob, jak docasne zakazat dhcpd
(nejlepe pomoci iptables).

Kdyz pouze vypnu dhcpd, pri rekonfiguraci cobbleru se dhcpd restartuje a
pokud bych na to pozapomnel, mohlo by opet dojit k neplanovanemu
rozsireni linuxových stanic.

Hledal jsem po netu, ale na nejaky popis reseni jsem nenarazil. Pouze
jsem se docetl, že dhcpd odpovida na arp a tim to projde jeste driv, nez
se pouzije iptables.

Je vubec mozne dhcpd pres iptables zakazat? Pokud ne, je to mozne
zakazat jinym zpusobem?

Nemate nekdo zkusenosti s cobblerem? Jak se toto normalne resi?

Pavel
--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>