4GB ram na Intel D945GCNL + C2D a Etch amd64

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Čtvrtek Leden 31 13:44:14 CET 2008

On Thu, Jan 31, 2008 at 11:23:33AM +0100, Czechtony wrote:
> Dobry den,
> prosim o radu jak vyuzit 4 GB ram.
> Cetl jsem spousty podobnych dotazu tykajicich se 32bit systemu
> o kompilaci s config_himem4g, ale to tady resit nemusim, ne?

CONFIG_HIGHMEM64G (CONFIG_HIGHMEM4G je prave do 4GB a v tom pripade neni
videt celych 4GiB, protoze se tam mapuje take I/O prostor - a o to se to
zmensuje)
Jinak se to take nazyva PAE, vice treba zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

Jestli je to default pro x86-64 ted nevim, ale proctete si treba tohle
http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64#Virtual_address_space_details

Asi bude ale lepe podivat se do nejakeho toho /boot/config...
ktery ten konf. parametr je nastaven. Nechce se mi tady ted hledat
64bitovy kernel (balicek).
--
Zito