MySQL v high-availability rezimu

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Červenec 7 15:24:32 CEST 2008

	Zdravim,

jakym zpusobem resite vysokou dostupnost MySQL databaze?
Potrebuju zprovoznit DSpam s MySQL back-endem a rozmyslim jak
resit H-A te databaze.

- pro DSpam bud mit nejakych 15-30 tisic uzivatelu, z jine stavajici
	instalace odhaduju, ze databaze DSpamu zabere nejakych 100-200 GB dat.
- mam dva servery na kterych to muze bezet, na obou uz bezi Postfix
	a dalsi casti postovniho serveru, maji sdilenou IP adresu pres
	heartbeat.
- nepotrebuju load-balancing, staci mi kdyz MySQL pobezi jako master/slave
	replikace s tim, ze v pripade vypadku primarniho serveru se role
	master/slave prehodi.

	A ted jak resit replikaci:

- dokumentace mluvi o replikaci:
	http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html
	coz ale neni uplne on-line (nevim jestli by to u dspamu vadilo,
	zvlast kdyz MySQL asi neni uplne transakcni :-). Taky nevim
	jestli toto umi rozumne prehazovat role master a slave.

- druha moznost je MySQL cluster:
	http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mysql-cluster.html
	ale tam zase neco pisou o tom ze potrebuju treti server a ze je
	to work in progress.

- treti moznost je pouzit sdileny filesystem (zatim pouzivam ext3 over drbd,
	coz pro jine veci jako treba dhcpd.leases funguje) a nechat na
	heartbeatu fencing, shazovani/start MySQL, a podobne.

	Mate nekdo vyzkousene high-availability MySQL? A jakym zpusobem?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |