Dazuko a Mandriva

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Červenec 8 13:13:39 CEST 2008

Dd,

On Fri, Jul 04, 2008 at 03:22:24PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:
> Jde o to, že standardní SMTP servery se chovají tak, že poštu přijmou, pak
> se maily teprve proscanují externím programem a doručí do lokální schránky
> (nebo se scanují v lokálních schránkách).
>
> Tady jde asi o to, nahookovat se na TCP komunikaci a "předřadit se"
> transparentně před SMTP server - tím vznikne možnost zprávu ani nepřijmout a
> ustřihnout spojení, jen co objevíte že pochází z blacklistované domény či
> mailadresy, nebo něco nesedí v hlavičce. A proto je třeba se rýpat v jádře.

to, co jsi popsal, umi Postfix bez rypani se v jadre (prekontrolovat
postu pred ulozenim do dorucovaci fronty)...

Podle popisu, ktery tu sel, bych predpokladal, ze dazuko zajistuje, ze
jadro hlida manipulaci se soubory a vzdy, kdyz dochazi k zapisu nebo
modifikaci souboru, tak na nej muze postvat antivirus. Ale IMHO k tom,
aby se zpracovavala posta antivirovym programem toto neni treba.
Pouzivam kombinaci Postfix+amavis-ng+SpamAssassin a antivirovy program
do teto kombinace lze dodat pomerne velmi jednoduse (tusim, ze
nejjednodussi je to do amavis-ng).

> Žejo?

Zdravi
Honza Marek